Saturday, August 08, 2009

Bits and pieces

Lite korta kommentarer:

Coop Lemon Tonic är den perfekta arvtagaren till Fanta Citron. Fyll era groggmuggar, sätt er i volvon, kör runt torget och tuta! Men självklart, som med allt i Coops sortiment, så är det bara vissa butiker som har den inne. Jag köpte den i Fagersta. Mitt Coop i Hornstull har den inte, men gör som jag - tjata hål i huvudet på dom tills dom tar in den. Det är Stockholm, ingen känner dig, du kan vara exakt hur jobbig som helst.

--------------------------------------

Jag har officiellt tröttnat på Doritos. Majschips är inte alls grejen. Pärer ska det va!

--------------------------------------

I onsdags vräkte jag en påse av OLW Soucream & Sweet Chili utan att ha ätit någonting annat på hela dagen. Jag kallsvettades, skakade och spydde till slut som en räv. Kan lova att det var sista gången i livet jag åt dom. OLWs chips är så sjukt feta och flottiga. Har alltid tyckt illa om OLW, sedan som slopade deras fenomenala Pepparchips och deras maskot (var det en varg eller vad var det?), och detta bara bekräftar saken. Dåliga kryddblandningar, man liksom känner smakförstärkarna. Bara massa glutamater. Och otroligt feta. Jag struntar i om dom bytt till solrosolja, chipsen KÄNNS fetare än något annat märke. OLW går bort.

--------------------------------------

Mailade förresten Coop, och mycket riktigt så har smaken Salt & Pepper utgått. Vad är det med folk? Tjyvsamhälle!

No comments: