Wednesday, May 06, 2009

Now even cheezier?

OLW Cheez Doodles, 175 gram
Jaha..då var det onsdag och champion league-semi. Hade gjort en pakt med mig själv om att inte spendera några pengar idag. Så jag skippade kaffet i skolan, hade med mig pastasallad som lunchlåda, gav inga stålar till saxofonkillen vid tunnelbanan och stannade inte vid Mickes Skivor på vägen hem. Det höll tills nu. Två öl och en påse snacks var ett måste.

En klassiker. Jag köper dock sällan anusbågar själv. Isåfall blir det cheez balls. Godast är de såklart när man vaknar upp efter en fest och det ligger några nävar mjuknade ostbågar i en skål på balkongen. De blir helt enkelt godare när de är lite gamla och sega. Jag har försökt en del metoder för att få dem att mjukna fortare. Blomspruta var sådär. Att hälla ut dom på en plåt och sedan köra full ånga på strykjärnet var lyckat, men tog alldeles för lång tid.

Klassiska ostbågar. Lite väl salta. Men annars klart godkänt. Ingen sensation dock. Men vad väntar man sig egentligen? Det är ju anusbågar.

Tre stalltips från kari lähdekorpi av fem möjliga.

3/5

No comments: